AQUA-MUZICA – muzica izvorând din mine!

Începând din ianuarie 2018 desfășurăm proiectul “AQUA-MUZICA – muzica izvorând din mine!”, în parteneriat cu Asociația HELP din Sfântu Gheorghe din cadrul Programului MOL pentru Sănătatea Copiilor 2017.  In cadrul proiectului 36 de copii de la Școala Gimnazială Specială Sfântu Gheorghe au beneficiat de sedinte   T.U.S.M.A..

 

Proiectul „Aqua-muzica- muzica izvorând din mine!” în mod inovativ îmbină două terapii emoționale: meloterapia și unele elemente ale hidroterapiei. Metoda aplicată utilizează un sistem subacvatic de stimulare duală, bazată pe conductivitatea sunetelor pe calea osoasă și pe cea aeriană. Sistemul de difuzare a sunetelor, folosește material muzical selectat special pentru meloterapie. Această stare de stimulare ajută interacțiunea copilului cu mediul înconjurător, nepermițând să staționeze în lumea virtuală internă, motivându-l la comunicare, precum și la îmbunătățirea abilităților de a relaționa cu cei din jur. Totodată acționează direct asupra aparatul vestibular, îmbunătățind echilibrul, modulând reflexele de postură și modificările de tonus muscular, intervenind asupra mecanismului de coordonare și a ritmului.

 

În urma aplicării terapiei copii cu dificultăți par să câștige în primul rând stare emoțională pozitivă, o stare de bine, și prin stimuli special alese crește atenția selectivă, capacitatea de concentrare, stare de relaxare și sprijină deschiderea spre comunicare, interacțiune și mai multă receptivitate. Prezentul proiect ar ajuta mult în dezvoltarea acestor procese psihice și în ameliorarea comportamentelor negative.

 

Luând în considerare rezultatele pozitive a terapiei multisenzoriale și literatura de specialitate despre efectul benefic a muzicii, si a terapiei în apă, s-au urmarit urmatoarele:

  • stimularea muşchilor urechii interne, a cohleei, vestibulul şi implicit creierului: stimularea aparatul vestibular care controlează păstrarea echilibrului; scăderea neliniștii motorii; scăderea tonusului muscular; diminuarea crampelor
  • relaxare psihică, stare de euforie în timpul ascultării muzicii
  • stimulare psihică: abilitatea de a comunica, deschidere spre persoanele și lumea din jur; îmbunătățirea atenţiei selective, prin mecanismul specific de acţiune al metodei, de a ajuta creierul de a dezvolta mecanisme automate, pentru a detecta schimbările; activarea sistemului limbic, care controlează emoţiile și comportamentul
  • energizarea corpului uman

 

În urma aplicării terapiei copii cu dificultăți par să câștige în primul rând stare emoțională pozitivă, o stare de bine, iar prin stimuli special aleși crește atenția selectivă, capacitatea de concentrare, stare de relaxare și sprijină deschiderea spre comunicare, interacțiune și mai multă receptivitate. De asemenea s-a observat imbunatatirea acestor procese psihice precum si ameliorarea comportamentelor negative.